Archief-monster - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu Archief-monster - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu

Archief-monster

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iva

09 Augustus 2008 | Zambia, Lusaka

Hallo!

Ik zit hier nu alweer twee weken en ik moet zeggen dat de tijd best snel gaat!
Overdag zit ik meestal van 09.00-16.30 in het archief en dan ga ik naar het hostel en kook ik wat en chill ik een beetje met de mensen daar en dan is de dag alweer zo voorbij!
In het archief vind ik echt interessante dingen, zo vond ik laatst een lok van iemands haar uit 1908 (hoe bizar is dat haha...), dat zat gewoon in iemands dagboek uit die tijd!
Ik heb besloten nog even in het hostel te blijven, omdat het best gezellig is en de kamer op de universiteit niet echt veel beter was dan waar ik nu zit en bovendien veel verder weg is van het archief.

In november verhuis ik dan als het goed is naar een meer permanent stekkie!

Begin september (zodra ik mijn studentenvisum heb) ga ik naar Mwinilunga en dan zal ik daar twee maanden zijn. Waarschijnlijk zal ik dan weinig laten horen, want er is amper elekrticiteit, dus dat wordt even een beetje anders leven, maar dat maakt het ook wel weer spannend! Zambiaans eten is best lekker, en dat is maar mooi ook, want waarschijnlijk eet ik in Mwinilunga twee maanden cassava-pap (oftewel nshima)!

Ik moet eerlijk bekennen dat Lusaka niet de meest spannende stad is ter wereld, maar het is ook niet vervelend om hier te zitten! De stad is groot en er zijn veel mensen, maar er is niet echt veel spannends te beleven, maar goed!

Waarschijnlijk schrijf ik volgend weekend weer wat want ik heb echt een ideaal internetcafe gevonden!

Kus Iva

  • 13 Augustus 2008 - 13:56

    Ivo:

    Hoi Iva, Je bent erg goed bezig :D

    Tot snel ;),
    Kus Ivo

  • 14 Augustus 2008 - 15:19

    Wendy:

    Ivaa!!!

    Wat leuk om je verhalen uit Zambia te lezen.
    Ik ben vandaag teruggekomen uit India en heb nu twee weken om me voor te bereiden op Valencia! Spannennddd.
    Ik blijf je site in de gaten houden, leuk!!
    Veel plezier en succes daar!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iva

Het is tijd voor een nieuwe reis naar Zambia! Van December t/m Juni zal ik weer naar een paar plekken terugkeren waar ik al ben geweest, maar ook nieuwe plekken bezoeken!

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 8631

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 03 Juni 2010

Zambia - continued

26 Juli 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: