Verkiezingen en Ivo - Reisverslag uit Mwinilunga, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu Verkiezingen en Ivo - Reisverslag uit Mwinilunga, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu

Verkiezingen en Ivo

Door: Iva

Blijf op de hoogte en volg Iva

01 November 2008 | Zambia, Mwinilunga

Mding'ayi? Chiwayi mwani!
Dat is Lunda, de lokale taal die in Mwinilunga wordt gesproken, maar die verder door amper iemand in Zambia gesproken wordt haha...

Deze week was best hectisch in Zambia in verband met de Presidentiele Verkiezingen. Net voordat ik naar Mwinilunga vertrok overleed de toenmalige president Patrick Levy Mwanawasa... En donderdag waren de verkiezingen voor zijn opvolger. Het is allemaal best rustig, eigenlijk, en iedereen is nu gewoon in spanning aan het afwachten wie zijn opvolger wordt. Het wordt ofwel Rupiah Banda (vice-president tijdens Mwanawasa) of Michael Sata (van de oppositiepartij Zanu PF en iets radicaler: de roddel gaat dat als hij wint hij de helft van Mwinilunga aan Angola zal geven aangezien er toch niks waardevols te vinden is...) Ik zal jullie nog updaten, maar de resultaten worden elk moment verwacht (misschien vandaag of morgen).

Verder ben ik weer bezig in het archief, en zit ik soms ook in de Universiteitsbibliotheek boeken te lezen die hier in Nederland niet beschikbaar zijn.
Ook geniet ik van mijn nieuwe huis, dat volop luxe is, inclusief zwembad :-)

Heel erg leuk nieuws is ook dat Ivo morgen op bezoek komt voor twee weken! We gaan waarschijnlijk samen een lang weekend weg naar Lake Kariba (het grootste door mensen aangelegd meer in de wereld), om een beetje te relaxen in de zon enzo!

Verder is het vandaag alweer de eerste dag van November, wat betekent dat ik nog maar iets meer dan anderhalve maand te gaan heb,

Tot gauw!

  • 01 November 2008 - 08:47

    Marietje:

    Zwemmen met je man aan een mooi meer, woning met zwembad, boeken die in Nederland neit te lezen zijn - het is maar tobben daar :-)

    Enne ... 6 weken is nog 42 keer dagelijks genieten!

    Denk je eraan dat stilstaand zoet water (zoals het water in een meer) in Afrika niet altijd vreselijk lekker is om in te gaan (i.v.m. het risico op zeer besmettelijke en bizarre ziekten)?

  • 05 November 2008 - 18:36

    Lina:

    Iva!
    Hmm dit had ik nog niet gelezen toen ik met je aant 'kwekken' was! ;)
    Wie is de president geworden? Eneeh, nog 6 weken om lekker veel fotos te maken..!
    xx Lina

  • 09 November 2008 - 20:22

    Wendy:

    Wow iv klinkt allemaal goed! Geniet er nog maar lekker van!! En succes natuurlijk ;)
    Besoss

  • 15 November 2008 - 15:58

    Mama / Papa:

    36 dagen
    kusje Jupy !

  • 22 November 2008 - 16:21

    Gorana:

    Hoi Iva!!

    Ik heb je hele blog gelezen- echt tof!! Ik en Yoshi komen met de Kerst naar Schiedam. Ik weet niet of je deze bericht kan lezen maar ik stuur het maar.

  • 30 November 2008 - 10:32

    Vincent:

    IVA! gelukkig kom ik er NU achter dat jij een website bij hebt gehouden de afgelopen maanden.....

    ik zit nu met plezier alles te lezen wat je te vertellen hebt, en hoor graag de verhalen als je weer terug bent. Hier in NL mis je niet echt veel schiedam staat geloof ik een beetje stil :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iva

Het is tijd voor een nieuwe reis naar Zambia! Van December t/m Juni zal ik weer naar een paar plekken terugkeren waar ik al ben geweest, maar ook nieuwe plekken bezoeken!

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 8634

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 03 Juni 2010

Zambia - continued

26 Juli 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: