Dagelijks leven in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in Lusaka

Door: Iva

Blijf op de hoogte en volg Iva

23 November 2008 | Zambia, Lusaka

Hi!
Sinds mijn laatste bericht is het grootste nieuws eigenlijk dat Ivo twee weken bij me op bezoek was, wat superleuk was!
Het was leuk om aan hem te laten zien wat ik hier zoal doe en hoe ik leef. Ook zijn we een lang weekend weggeweest naar Lake Kariba, wat heel mooi en relaxend was! We hebben in een lodge gezeten en veel naast het zwembad gechilld, maar ook een toffe boottocht over het meer gemaakt.
Verder hebben Ivo en ik veel in mijn huis gehangen, want ik heb nu echt een heel erg leuk huis, met Alex (Engels), Louis (Canadees), Aaron (Canadees/Maleisisch), Angeline (Amerikaans), Jason (Zambiaans) en Madeleen (Nederlands) - zij doen allemaal verschillende dingen in Zambia - de een is journalist, de ander is op rotary scholarship en weer een ander werkt hier voor een bosbeschermings NGO.
We doen veel leuke dingen samen, zoals elke avond koken (vanavond staat er een pas-geslachte Zambiaanse 'village chicken' op het menu die Jason nu aan het ont-veren is) en films kijken (James Bond in het Chinees met Engelse ondertiteling, maar dan Chinees-Engels, oftewel totaal onverstaanbaar...)
Verder heb ik Ivo gewoon laten zien wat ik dagelijks zoal doe (naar het archief gaan, rondjes lopen door Lusaka enzo) - en de twee weken zijn helaas zo voorbijgevlogen.

Met het onderzoek gaat het wel OK, in het archief begint het einde een beetje in zicht te komen, omdat ik de meeste belangrijke files die ik in wilde zien inmiddels heb bekeken, dus dat is mooi.
Ook ben ik voor volgende week een trip naar Mwinilunga aan het plannen, ik zou dan volgend weekend vertrekken en voor een week blijven - om het dorp te zien waar ik de laatste keer niet geweest ben, en om wat laatste info te verzamelen.
En als ik dan terugkom in Lusaka is het einde van mijn Zambia-trip toch echt in zicht, en kom ik weer terug naar Nederland.

Kerst-voorbereidingen zijn zelfs hier al bezig, want Arcades (superdeluxe shoppingcentrum) is al helemaal volgebouwd met kerstversieringen en lichtjes... Maar ik zal met kerstmis alweer in Nederland zijn!

O ja, het regenseizoen is inmiddels echt begonnen - het regent nu zowat elke dag en het is behoorlijk frisjes met slechts 20 graden (toch behoorlijk wennen als het 3 maanden lang boven de 35 graden is geweest). Maar ook wel weer een goede afwisseling en mooi om te zien hoe alles verandert als het regent - de bomen worden groener en in Mwinilunga hoop ik de landbouwgewassen te zien groeien!

Nou ik ga weer ff R&B hits (Neyo en Chris Brown enzo) kijken op tv!

Tot snel,
Iva

  • 24 November 2008 - 10:39

    Lina:

    Jeeeej je komt bijna terug! Ik heb je foto's gezien bij Ivo, zag er allemaal mooi en leuk uit! Bedankt voor je kaartje en de armbandjes, heel lief! Geniet nog van de laatste weken, en de warmte, want hier heeft het al gesneeuwd... Mijn handen waren er bijna afgevroren.. :(
    Ik verheug me op je terugkomst!
    Liefs en kus, Lina

  • 29 November 2008 - 14:16

    Wendy:

    Yo iv!! Goed om te lezen dat het zo goed met je gaat. Wow de tijd vliegt voorbij he!! Soms gaat het veel te snel haha.
    Dus nog maar even lekker genieten en veel succes nog met de laatste loodjes.
    Tot gauw maar weer.
    Liefsss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iva

Het is tijd voor een nieuwe reis naar Zambia! Van December t/m Juni zal ik weer naar een paar plekken terugkeren waar ik al ben geweest, maar ook nieuwe plekken bezoeken!

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 8638

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 03 Juni 2010

Zambia - continued

26 Juli 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: