Richting Mwinilunga! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu Richting Mwinilunga! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu

Richting Mwinilunga!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iva

31 Augustus 2008 | Zambia, Lusaka

Hallo!
Ik zit nog steeds in Lusaka, maar ga aanstaande woensdag richting Mwinilunga! Ik heb mijn studentenvisum nog steeds niet binnen en heb besloten daarop te wachten en dan met de bus naar Mwinilunga te vertrekken. Ze hebben me beloofd het visum maandag binnen te hebben, dus daar heb ik me min of meer op ingesteld.
Morgen gaan mijn ouders weg, en het was heel leuk dat ze er waren! We hebben vooral veel rondgelopen door Lusaka, en een paar marktjes bezocht.
Ik heb eerlijk gezegd heel veel zin om naar Mwinilunga te gaan en alles begint goed georganiseerd te lijken.
Woensdag moet ik eerst een bus naar Solwezi pakken (de trip duurt circa 8 uur) en dan blijf ik daar een nachtje slapen en vertrek in de ochtend naar Mwinilunga (4 a 5 uur verder). Ik heb contact gehad met de missionarissen en ze zeiden dat ik welkom was om bij hen te verblijven als ik naar de dorpjes in het noorden van Mwinilunga trek. Dus dat is mooi, want het zal vast wel verfrissend zijn om Engels met iemand te kunnen praten, aangezien mijn Lunda ECHT nog niet goed is.

Waarschijnlijk krijg ik terwijl ik in Mwinilunga ben ook nog eens bezoek van een Canadees meisje dat ik in het hostel in Lusaka heb ontmoet. Zij is journalist en wil Mwinilunga wel eens zien om een reportage te maken, vet grappig!

Ik ben benieuwd hoe het leven in Mwinilunga is, nadat ik er zo veel over gelezen heb enzo. Ik denk dat als ik er geweest ben ik een veel levendiger beeld zal hebben van alles wat ik tot nu toe gelezen heb in de archieven en boeken. Ook heb ik gewoon zin om te kijken hoe landbouw vandaag de dag gaat en hoe cassava verbouwd wordt enzo!

Ik mis iedereen in Nederland wel een beetje, en blijf graag een beetje op de hoogte van al jullie belevenissen!

Het volgende bericht krijgen jullie dus vanuit Mwinilunga!
Kus Iva

  • 02 September 2008 - 18:12

    Joelle:

    Hey meis,

    Hoe is het met je? Ik lees dat je het erg naar je zin hebt!! Mis je Ivo niet? Vast wel.. Heb jij daar al leuke mensen ontmoet?

    ik hoor het wel..

    XXX

  • 05 September 2008 - 14:35

    Marietje:

    Hi Iva!

    Wat heb je een mooi leven - erg leuk om je zo te mogen volgen helemaal in een andere wereld. Laurien en ik zetten Afrika ook vet op de agenda op de regiodag van 4 oktober aanstaande! Heb je al mooie muziek verzameld....:-)
    Geniet van je avonturen: en ik ben wel jaloers!

    Groet en have fun, groetjes van Laurien ook, Marietje

  • 05 September 2008 - 19:11

    Wendy:

    Ivaaaa!
    Hoe is het ermee?
    Lukt het allemaal een beetje? Erg leuk om je te volgen! Ben benieuwd hoe het zal zijn in Mwinilunga (echt nog nooooit van gehoord maar net ff opgezocht op de kaart haha:))

    Ik zit dan wel niet in NL ;) maar hier in Valencia is het echt helemaal top. Heb nu 1 week talencursus achter de rug, nog 1 week te gaan. Ik heb heel vlot een appartement gevonden (gelukkig!!) dus ben helemaal blij. Prachtige stad, aardige mensen, heerlijk weer, mooi strand, wat wil je nog meer!
    Over 2 weken begint de universiteit dus dan zal het wat zwaarder worden maar ach..estámos en Espana entonces tranquila tranquila, no pasa nada, manana manana!
    Tot gauw spreeks he!
    Veel succes met alles, en vergeet vooral niet te genieten!

    Liefs xxx

  • 23 September 2008 - 11:25

    Bamenda Girl:

    Ha Iva,
    Dank voor je e-mail! 'k Heb al je berichten gelezen, helemaal bij nu, goed om te weten dat het goed met je gaat. Je gaat als een speer, enjoy de mensen van het ministerie, en praten met oude mensen is altijd goed.
    Hier in Bamenda is alles ok, vordert gestaag. M'n onderzoeksassistent komt donderdag eindelijk terug, ramadan is ook snel voorbij, dan hebben m'n informanten weer wat meer concentratie hihi.
    Hou je haaks,
    liefs
    Roos

  • 07 Oktober 2008 - 14:22

    Lina:

    Ivaa! Waarschijnlijk lees je dit veeeeel later, maar ik wilde even hoi zeggen!
    Lieke en ik gaan zo met Ivo een kleurtje kopen voor in jullie slaapkamer! Het huis is echt super leuk! Wat een aparte ruimtes!
    Ik ben nog steeds werkzoekende, maar dr komen steeds meer opties bij.. Morgen op een project in Tiel werken, zo kom ik aan steeds meer ervaring!
    Ik mis je wel hoor! Maar hier liggen de pepernoten en kerstfrutsels al in de winkels, dus voor je het weet ben jij er ook al weer!
    Dikke kus! Liefs, Lina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iva

Het is tijd voor een nieuwe reis naar Zambia! Van December t/m Juni zal ik weer naar een paar plekken terugkeren waar ik al ben geweest, maar ook nieuwe plekken bezoeken!

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 8640

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 03 Juni 2010

Zambia - continued

26 Juli 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: