Ouders en planning voor Mwinilunga! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu Ouders en planning voor Mwinilunga! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Iva Pesa - WaarBenJij.nu

Ouders en planning voor Mwinilunga!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iva

24 Augustus 2008 | Zambia, Lusaka

Hallo!
Mijn ouders zijn vrijdag aangekomen in Lusaka, dus ik zit nu met hen te chillen in een cafeetje waar ze lekker eten en een goede internetverbinding hebben, prima combi ;)
Mijn ouders vinden het heel leuk hier, al is er niet echt superveel spannends te doen. Misschien gaan we vanmiddag ff naar de bioscoop, om de tijd een beetje te doden!
Mijn ouders (en ik denk jullie ook als jullie hier zouden komen) zijn verbaasd over het ontwikkelingsniveau van Zambia, want het is allemaal echt niet zo primitief als veel mensen denken. Er is gewoon vanalles (zoals een bioscoop dus enzo), dus ik zit hier verre van slecht!

Verder heb ik deze week niet echt veel bijzonders gedaan. Een beetje verdergewerkt in de archieven en gisteren met mijn ouders en de vrienden uit het hostel een typisch Zambiaanse lunch genuttigd (nshima a.k.a. maispap en een grote vis uit het Karibameer).

Spannend is wel dat mijn reis naar Mwinilunga nu steeds dichterbij komt! Als alles goed gaat en ik mijn visum van de week heb zal ik vrijdag samen met mijn ouders met een huurauto naar Mwinilunga afreizen!! Supergaaf! Ik heb al een aantal contacten gelegd en heb een 'research assistant' gevonden, die me gaat helpen met vertalen en met het onderzoek plannen enzo! Maar ik hoorde ook dat de mensen in Mwinilunga heel aardig en open zijn, dus dat komt wel goed.

De planning is om 1,5-2 maanden in Mwinilunga te blijven en dan telkens een week in elk groot dorp te blijven (dit is een grove planning) om daar mensen te interviewen en met ze naar hun landbouwvelden te gaan. Ook zal ik een week naar de oudste missie in het gebied gaan in de hoop dat zij nog een soort prive-archief hebben of oude dagboeken of wat dan ook.

Ik zal Lusaka dus binnenkort verlaten, om pas weer rond eind oktober terug te keren en dan Ivo op te wachten :-)!

Waarschijnlijk zal het dus voorlopig even stil blijven van mijn kant, wegens gebrek aan internet, maar alles gaat goed!

Kus Iva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iva

Het is tijd voor een nieuwe reis naar Zambia! Van December t/m Juni zal ik weer naar een paar plekken terugkeren waar ik al ben geweest, maar ook nieuwe plekken bezoeken!

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 8639

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 03 Juni 2010

Zambia - continued

26 Juli 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: